Czym jest copywriting?

Rozwój internetu i portali społecznościowych dał wielu ludziom możliwości pracy zdalnej. Wśród najpopularniejszych zawodów online można wymienić SMM-manager, designera stron internetowych, korepetytora, programistę, rewrtitera oraz copywritera. Pośród wymienionych stanowisk, pada copywriter. Czy wiecie na czym polega jego praca?

Kim jest copywriter?

Copywriter zajmuje się tworzeniem tekstów głównie na potrzeby marketingowe i reklamowe, zawierających określony komunikat dla konsumenta. Powinien więc posiadać wiedzę na temat reklamowanego produktu oraz potrafić go sprzedać. Trudność tego zawodu polega na tym, że często copywriter realizuje zlecenia odległych jego zainteresowaniom branż.

5 umiejętności dobrego copywritera

1. Przede wszystkim research.

Dobry copywriter powinien umiejętnie wyszukiwać informacje na temat reklamowanego produktu i konkretnej branży. Niejednokrotnie wymaga to dużo czasu i cierpliwości. Równocześnie może to być satysfakcjonujące, gdyż copywriter nigdy nie wie czym klient może go zaskoczyć i stale zdobywa nową wiedzę.

2. Biegłość w języku polskim.

Poprawne posługiwanie się językiem, w którym tworzone są teksty to bardzo ważna umiejętność dobrego copywritera. Popełnienie błędów językowych może doprowadzić do afery wizerunkowej.

3. Tworzenie zrozumiałych treści.

Dobry copywriter powinien mieć tzw. lekkie pióro, czyli tworzyć teksty, które będą łatwo przyswajalne.

4. Rozumienie potrzeb osoby zamawiającej tekst i grupy docelowej.

Jedną z najważniejszych umiejętności jest rozumienie potrzeb zleceniodawcy i zachowanie grupy docelowej tekstu.

5. Znajomość SEO.

Copywriter powinien wiedzieć, jakie nagłówki i teksty przyciągną uwagę odbiorców, a także mieć opanowane zasady pisania zgodnie z SEO.  

Gdzie stosuje się copywriting?

Zawód copywritera często służy do tworzenia:

– blogów firmowych,

– stron www – tworzenie tekstów „na zamówienie”,

– kanałów w mediach społecznościowych,

– tworzenia ulotek,

– artykułów sponsorowanych.

Czy można nauczyć się skutecznego copywritingu samemu?

Interesuje Cię ten zawód i nie wiesz od czego zacząć?

Na rynku dostępna jest duża ilość kursów oraz literatury na temat tworzenia dobrych tekstów. Baza teoretyczna w tej dziedzinie jest ważna, ale nie zapominajmy o tym, że o wszystkim decyduje doświadczenie. Pisanie w Internecie (np. prowadzenie bloga) lub pisanie powieści czy reportaży pomogą w rozwinięciu zdolności dobrego posługiwania się językiem.

Copywriting to w obecnych czasach jedna z najprężniej rozwijających się branży. Warto jednak pamiętać, że ten zawód wymaga dużego poświęcenia, ale ma też wiele swoich zalet.

To może już czas zacząć tworzyć własne portfolio oraz referencje i spróbować swoich sił w tej dziedzinie?

Autorka: Yuliia Kutepova – jest studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Wielu zajęć już w życiu spróbowała, ale tego “właściwego” jeszcze nie odnalazła. Na chwilę obecną marzy o dziennikarstwie kulinarnym  i o własnej piekarni-cukierni. W wolnym czasie pracuje w gastronomii, ale interesuje się również fotografią, literaturą i kinem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *